Selecteer een pagina

Hoe om te Gaan met de Tien Meest Gehoorde Bezwaren tegen Netwerkmarketing

door | jul 1, 2019 | Business | 0 Reacties

Veel mensen starten met netwerkmarketing en zullen snel merken dat niet iedereen hiervoor open staat. Hoe ga je om met deze bezwaren, wat kan je ervan leren en vooral, hoe buig je deze bezwaren om naar feiten?

In deze blog behandel ik de tien meest genoemde bezwaren en de antwoorden hierop. 

Bezwaar 1: Het is een pyramidespel

Misschien is het handig om een eerst een aantal feiten te noemen over de term pyramidespel. 

Pyramidespelen zijn bij wet verboden. En mocht iets op een pyramidespel lijken dan zijn er zeer strenge regels aan verbonden om de consument te beschermen. Nog een feit is dat netwerkmarketing al heel lang bestaat en er heel veel mensen zijn die hier een part-time en een full-time inkomen mee verdienen. Dat zou natuurlijk allemaal niet mogelijk zijn als dit een illegale activiteit zou zijn. 

Netwerkmarketing is niets anders dan een marketing model waarbij de producten en/of diensten naar de markt worden gebracht door de gebruikers van diezelfde producten en/of diensten die daar op hun beurt een vergoeding voor ontvangen. 

Bezwaar 2: Alleen de top verdient het geld

Dit is afhankelijk van het verdienmodel bij het bedrijf waar je start binnen netwerkmarketing. Bij Beyuna wordt er niet vanaf de top uitbetaald maar van onderaf. Dit betekent dat diegene die de actie uitvoert als eerste een vergoeding ontvangt. Hetgeen vervolgens overblijft wordt verdeeld over diegenen die eerder business partner werden. Dit is wel zo eerlijk. Op deze manier verdient diegene die de actie uitvoert relatief meer dan de anderen in de keten. 

Bezwaar 3: Je verdient er weinig mee

Op basis van een onderzoek dat ik pas tegenkwam zou een gemiddelde verkoper bij een netwerkmarketing bedrijf over het algemeen verlies maken. En het gemiddelde inkomen zou tussen 2 en 184 euro per maand liggen, het inkomen van de topverdieners meegerekend. Hoe zit dat nou precies? Ik zocht het uit!

Allereerst brengt netwerkmarketing de meeste miljonairs voort van alle bedrijfsmodellen ter wereld. Daarnaast zijn er miljoenen mensen wereldwijd die een leuk part-time of full-time inkomen verdienen met hun netwerkmarketing business. Het systeem werkt dus wel degelijk. 

Hoe kan dit dan? Hierbij de verklaring aan de hand van een voorbeeld. 
• 100 mensen kopen voor € 3.000,- aan producten.
• Van die 100 mensen doet 80 zakelijk niks. Niks? Inderdaad! Het zou je verbazen hoeveel mensen uiteindelijk niet datgene doen wat ze zouden moeten doen en dat is zichzelf verdiepen in de producten en/of de diensten door middel van trainingen. Deze mensen benaderen een aantal vrienden en familieleden (zonder enige kennis) en verliezen na enige weerstand al snel de moed. 
• 10 van die 100 mensen verdient hun geld terug. Ze volgen een aantal trainingen, ze gebruiken de producten, geven wat weg als sample en weten met de verkoop die € 3.000,- terug te verdienen.
• 5 doen het beter. Die pakken het nog serieuzer aan en weten van die € 3.000,- een bedrag van € 6.000,- te maken en verdienen dus € 3.000,-.
• De laatste 5 geven vol gas, verdiepen zich in de materie en gaan door waar anderen stoppen. Zij weten van die € 3.000,- een bedrag te maken van € 12.000,-. Het is deze laatste groep die het als een business beschouwt. Zij vinden een paar goede businesspartners en komen na een jaar uit op een winst van € 9.000,-. Dat is een winst van 300% op je investering!

Hoeveel is er nu gemiddeld verdiend door al die mensen? Precies: € 12.000 verdeeld over 100 mensen is een schamele € 120,-. Inclusief de topverdieners. Dit is netwerkmarketing. De vraag die je jezelf dus moet stellen is of je bij die 80% wilt horen die opgeeft, of je bij die 10% wilt horen die hun geld terug verdienen of dat je bij die succesvolle 10% wilt behoren die hun geld zien verveelvoudigen. En dat je dat wilt is een goed begin. De volgende vraag is of je bereid bent om actie te nemen? 

Bezwaar 4: Het is een sekte

Deze hoor ik ook weleens voorbij komen. Distributeurs van netwerkmarketing bedrijven zouden op grote schaal worden gebrainwasht en beïnvloed en zijn collectief op zoek naar andere sekteleden. 

Ik kan je gerust stellen. Distributeurs van netwerkmarketing bedrijven zijn mensen als jij en ik. Wat ze met elkaar verbindt is dat het over het algemeen mensen zijn die denken in mogelijkheden, niet bang zijn voor kritiek, op zoek zijn naar zakelijke en persoonlijke ontwikkeling en vooral hun eigen gevoel volgen. 

Bezwaar 5: De producten zijn te duur

Over het algemeen zijn producten binnen een netwerkmarketing systeem even duur of iets duurder dan andere top producten in de markt. Dit komt over het algemeen omdat het producten zijn die een groot aantal USP’s hebben.

Neem nu de vitamines van Beyuna. Deze producten bevatten ingrediënten van onbespoten grond. Dat is iets anders dan biologische grond. De term biologisch mag in Nederland al worden gebruikt als de grond gedurende twee jaar onbespoten is. De ingrediënten die wij gebruiken komen van onbespoten grond. Verder bevatten onze producten geen vulmiddelen, geen glansmiddelen of andere additieven en worden veel van onze producten afgevuld met superfoods. Verder worden de 100% vegetarische capsules (behalve die van onze Omega 3 en Q10) met de hand afgevuld en niet met machines. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Al deze eigenschappen zorgen ervoor dat je een kwalitatief super product hebt maar dat moet, zoals je begrijpt, wel even worden uitgelegd.

Bezwaar 6: Ik heb het te druk

Dit is een veel gehoord bezwaar als het gaat om het al of niet starten als ondernemer binnen netwerkmarketing. 

Feit is natuurlijk dat we allemaal dezelfde hoeveelheid tijd ter beschikking hebben en geheel zelf bepalen hoe we deze invullen. Het grootste voordeel van netwerkmarketing is zonder enige twijfel dat je het zo druk kan maken als je zelf wilt. Zo kan je jouw business al opbouwen vanaf 4 tot 8 uur per week en daarmee binnen twee jaar tussen de € 500,- en de € 5.000 per maand of zelfs meer mee verdienen waarvan een grote component passief is! 

Bezwaar 7: Ik heb geen geld

Een zeer begrijpelijk bezwaar om een business te starten. Toch zijn het juist business modellen als netwerkmarketing waar de kansen het grootst zijn om een gigantisch inkomen op te bouwen. 

Hieronder een paar voordelen:

  • Allereerst wordt er geen onderscheid in beloning gemaakt tussen arm en rijk, tussen jong en oud, tussen man en vrouw etc. De kansen zijn dus daadwerkelijk voor iedereen gelijk.
  • Daarbij kan je vaak al voor bizar lage bedragen starten als distributeur.
  • Verder heb je geen uitgaven voor marketing, personeel, voorraden of een duur kantoor en kan je jezelf dus meteen focussen op de kernactiviteiten van je business. 

Bezwaar 8: Ik ben geen verkoper

Veel mensen denken dat je heel goed moet kunnen verkopen om ondernemer te zijn. 

In dit geval heb ik goed nieuws voor je want we zoeken geen verkopers! Deze business heeft meer te maken met opleiding en ontwikkeling dan iets anders.

Bezwaar 9: Ik ken geen mensen die dit zouden willen

Veel mensen denken het eerst aan hun eigen kennissen, vrienden en familieleden en vullen vaak vooraf in dat dit niets voor hun zou zijn. Misschien leuk om te weten dat de grote successen binnen netwerkmarketing worden geboekt binnen de zgn ‘koude markt’. Dit zijn mensen die je nog niet persoonlijk kent maar tegenkomt en ze vertelt over een zakelijke mogelijkheid. 

Een goede tip is om niet te vervallen in NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander! 

Bezwaar 10: De markt raakt verzadigd

Zoals je misschien al merkt zijn de meeste bezwaren gebaseerd op angst. Er zijn immers 7 miljard mensen op aarde waarvan 80% altijd op zoek is naar producten, diensten en/of mogelijkheden. 

Bovenstaande bezwaren zijn de meest voorkomende. Tijdens onze trainingen worden al deze (en meer) bezwaren behandeld en leer je hoe je hiermee om kan gaan.

Heb je interesse om mee te doen met onze trainingen? Mail dan naar info@healthywealthypeople.nl. 

Stel je deze blog op prijs? Deel deze dan op facebook en/of andere social media. 

Pin It on Pinterest

X
X