Selecteer een pagina

Nog niet zo lang geleden zei iemand tegen mij ‘E-mail is dood’. Ik moest er toen heel hard om lachen en nu, terugkijkend, moet ik er nog veel harder om lachen.

E-mail is namelijk alles behalve dood.

Wel zijn er veel meer manieren ontstaan om contact met een klant of een prospect op te bouwen. Denk aan Messenger, Messenger bots, WhatsApp for business, sms services en kan ik nog wel even doorgaan.

En hoewel deze tools allemaal heel veel mogelijkheden bieden, zie ik ze meer als ondersteuning van een goede E-mail marketing.

In het cadeau dat ik vandaag voor je heb deel ik je mijn 3 Gouden Tips om ervoor te zorgen dat mensen jouw E-mail daadwerkelijk openen.

Binnen ondernemerschap in het algemeen en binnen netwerkmarketing in het bijzonder gaat het er niet om wat je weet, het gaat er zelfs niet om wie je kent. Het gaat eigenlijk meer om wie jou kent.

Als je jouw eigen business serieus neemt en jouw business naar het volgende level wil brengen, dan heb je een lijst nodig met abonnees op je nieuwsbrief, blog, een eigen facebook pagina (alleen profiel is niet genoeg), een Instagram account voor jouw business of andere services.

En of je nu 10 mensen op je e-mail lijst hebt staan of 10.000, het doel van het spel is om je lijst uit te blijven bouwen. Dit gaat niet vanzelf. ‘Rome is niet in één dag gebouwd’.

Je kunt er zeker van zijn dat alle succesvolle netwerkmarketeers een e-mail lijst hebben van duizenden abonnees en nog altijd bezig zijn met bouwen. Dus heb je nog geen lijst? Start vandaag met de hieronder genoemde tips. 

Hieronder de 7 Basis Stappen voor het bouwen van een E-mail Lijst

  1. Maak het bezoekers gemakkelijk om zich te abonneren.

Zorg dat het inschrijven gemakkelijk gaat. Geen eindeloze formulieren waarin geboortedata, telefoonnummers en dat soort privacy gevoelige gegevens worden gevraagd.

Het enige dat je nodig hebt is een naam en e-mailadres.

Meestal schrijft iemand in omdat ze meer informatie willen hebben. Dan moet snel en effectief plaatsvinden. Als je dan een hele waslijst aan gegevens moet invullen dan haken veel mensen af. 

  1. Maak het abonnees gemakkelijk en pijnloos om zich af te melden

Zorg dat iemand zich net zo gemakkelijk kan afmelden als aanmelden. Het moment dat iemand zich afmeldt is dat prima. Die persoon heeft geen interesse meer in hetgeen je te bieden hebt en zal jouw mails nauwelijks openen. 

Het schoont ook je lijst op. Je kan beter een e-maillijst met 100 personen hebben waarvan 50% opent dan een lijst met 1000 personen waarvan 1% opent.

De meesten e-mailprogramma’s zorgen voor een optie tot afmelden onderin de mail.

  1. Bied waarde

Een van de beste manieren om een e-maillijst te bouwen is door het bieden van waarde. Zo kan je een gratis rapport weggeven, een e-boek laten downloaden, naar een training verwijzen, een pdf laten downloaden of bijvoorbeeld een webinar verzorgen. 

Mocht je graag Facebook gebruiken, doe dat dan bijvoorbeeld in een besloten groep waar je mensen alleen aan toevoegt nadat ze hun e-mailadres hebben ingeleverd. In de trainingen die ik verzorg gaan we daar uitgebreid op in maar het belangrijkste wat je wilt beseffen is dat mensen bereid zijn hun e-mailadres te geven als je ze daarvoor waardevolle informatie geeft.  

  1. Los een probleem op

Veel mensen zijn op zoek naar oplossingen.

Als je blog openbaar is, zorg dan voor geweldige probleemoplossende content die ervoor zorgt dat je bezoekers steeds weer terug willen komen voor meer.

  1. Neem deel aan forums en groepen die relevant zijn voor jouw niche

Ontdek waar jouw doelgroep zich online bevindt en sluit jezelf aan bij die forums en groepen.

Bied relevante inhoud, draag zinvol bij aan de lopende gesprekken en geef een link met handtekening (indien toegestaan) om mensen naar jouw site of landingspagina te leiden.

Spam deze communities niet met irrelevante links of enorme handtekening regels! Daar zit niemand op te wachten.

  1. Maak lezers nieuwsgierig

Je mag in een kop best een pakkende en uitnodigende regel gebruiken om mensen nieuwsgierig te maken zonder alles prijs te geven wat je gaat vertellen. Zorg wel dat hetgeen ze krijgen overeenkomst met hun verwachting of beter: Geef MEER dan ze verwachten.

  1. Creëer een gevoel van urgentie

Mocht je een call to action plaatsen zorg dan dat er enige urgentie aan gekoppeld is. Zo kan je met een vervaldatum werken, een tijdelijke korting of een tijdelijke aanbieding geven, een beperkt aantal plaatsen aanbieden etc…

Psychologisch help je een bezoeker hiermee om sneller een beslissing te kunnen nemen.

In het cadeau dat ik vandaag voor je heb ontvang je een aantal handige tips over de software die je kan gebruiken en je leert 3 gouden regels om ervoor te zorgen dat jouw E-mails worden geopend.

Het enige dat je hoeft te doen om deze in bezit te krijgen is…

Beantwoord de volgende vraag in het commentaar veld hieronder:

Over welke van de volgende onderwerpen wil je meer lezen in de aankomende blogs? Kies er maximaal 3. 

1. Gezondheid
2. Ondernemerschap
3. Netwerkmarketing
4. Financiën
5. Mindset
6. Communicatie
7. Presentatietechniek
8. Marketing
9. Social Media
10. Persoonlijke ontwikkeling

Nadat jouw comment is geplaatst, ontvang je binnen 12 uur het cadeau inclusief een uitnodiging voor mijn “Live Business Blogging Masterclass”.  Check voor de zekerheid je spambox! 

Vergeet niet jouw voornaam en achternaam (en optioneel website) te vermelden bij jouw comment, anders kunnen wij deze niet goedkeuren en loop je het cadeau mis.

Op jouw succes,

Morry
Healthy Wealthy People

 

PS. DEEL dit artikel alsjeblieft met jouw netwerk, door op de Facebook, LinkedIn of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk óók hiervan kunnen profiteren!!!!!

Pin It on Pinterest

X
X